( http://uspenie.paskha.ru/Bogosluzhenie/VelikaJa_VechernJa/ )
Главная
Богослужение
Великая Вечерня

На Великой Вечерне

Поем Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвах: ставим стихов 8. И поем стихиры, глас 1.
Самоподобны:

О, дивное чудо, источник жизни во гробе полагается, и лествица к Небеси гроб бывает: веселися Гефсимание, Богородичен святый доме, возопиим вернии, Гавриила имуще чиноначальника: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. Трижды.

О дивное чудо! / Источник жизни кладут в гробницу / и лестницею к небесам гроб становится; / веселись, Гефсимания, / Богородицы святой удел! / Воззовем, верные, / Гавриила имея предводителем: / "Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, / подающий миру чрез Тебя великую милость!" (3)

Дивны Твоя тайны, Богородице, Вышняго Престол явилася еси, Владычице, и от земли к Небеси преставилася еси днесь. Слава Твоя Боголепная, Богоподобными сияющи чудесы. Девы с Материю Царевою на высоту вознеситеся. Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. Трижды.

Дивны таинства Твои, Чистая! / Престолом Всевышнего явилась Ты, Владычица / и в сей день переселилась с земли на небо. / Слава Твоя прекрасна, / сияющая светом Божиих благодатных даров. / Девы, с Матерью Царя / на высоту вознеситесь. / Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, / подающий миру чрез Тебя великую милость. (3)

Твое славят Успение, Власти и Начала, Престоли и Господства, Силы и Херувими, и страшнии Серафими: радуются земнороднии, о Божественней Твоей славе красящеся. Припадают царие со Архангелы и Ангелы и воспевают: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. Дважды.

Славят Твое успение / Власти и Престолы, Начальства и Господства, / Силы и Херувимы, и страшные Серафимы. / Радуются на земле рожденные, / красуясь Божественною Твоею славою; / припадают цари с Архангелами и Ангелами и воспевают: / "Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, / подающий миру чрез Тебя великую милость!" (2)

Слава, и ныне, глас тойже:

Богоначальным мановением, отвсюду Богоноснии апостоли облаки высоце взимаеми, дошедше Пречистаго и живоначальнаго Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же Небесныя силы, со своим Владыкою пришедше, Богоприятное и Пречистое тело предсылающе, ужасом одержими: прекрасно же предъидяху, и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица Богоотроковица прииде. Возмите врата и Сию премiрно подъимите, Присносущнаго Матерь Света: Тоя бо ради всеродное человеком спасение бысть, на Нюже взирати не можем, и Той достойную честь воздати немощно: Тоя бо преизящное преходит всяк ум. Темже, Пречистая Богородице, присно с Живоносным Царем и Рождеством живущи, молися выну сохранити и спасти от всякаго прилога противнаго новы люди Твоя: Твое бо предстательсво стяжахом, во веки светоявленно блажащи.

По мановению власти Божественной / отовсюду Богоносные Апостолы, / облаками высоко поднимаемые, / достигнув всенепорочного и живоначального тела Твоего, / с усердием его лобзали; / а величайшие из Сил небесных, / со Своим Владыкою прибывшие, / провожали Бога принявшее и пречистое тело, / ужасом объятые; / и превыше мира шествовали, / и невидимо взывали высшим их полкам: / "Вот, пришла всех Царица, Божия Отроковица; /поднимите врата и Её превыше мира примите, / эту Матерь вечно существующего Света; / ибо чрез Нее совершилось спасение / всех поколений смертных; / на Нее мы взирать не в силах, / и почесть достойную невозможно Ей воздать, / ибо превосходство Её выше всякой мысли!" / Потому, пречистая Богородица, / всегда живя с живоносным Царем и Сыном Твоим, / ходатайствуй непрестанно о сохранении и спасении / от всякого нападения вражеского / нового народа Твоего; / ибо мы покровительство Твое обрели, / и во веки Тебя блистательно прославляем!

Вход. Свете Тихий. Прокимен дне и чтения три.
Паримии: Быт 28:10–17, Иез 43:27; 44:1–4, Притч 9:1–11.

На литии стихиры самогласны, глас 1.

Подобаше самовидцем Слова и слугам, и еже по плоти Матере Его успение видети, конечное елико на Ней таинство: яко да не токмо еже от земли Спасово восхождение узрят, но и Рождшия Его преставлению свидетельствуют. Темже отвсюду Божественною силою собравшеся, Сиона достигоша, и на небо идущую предсылаху Вышшую херувим: Ейже и мы с ними покланяемся, яко молящейся о душах наших.

Надлежало очевидцам Слова и служителям / и успение Матери Его по плоти видеть, / ибо оно было последним совершившимся над Нею таинством; / так чтобы они не только восхождение от земли Спасителя узрели, / но и о преставлении Родившей Его свидетельствовали. / Потому, отовсюду перенесенные Божественною силою, / они прибыли в Сион / и провожали идущую на небо Высшую Херувимов. / Ей и мы с ними поклоняемся, / как ходатайствующей о душах наших.

Глас 2. Анатолиево:

Яже небес вышшая сущи, и херувим славнейшая, и всея твари честнейшая, яже премногия ради чистоты, Присносущаго Существа приятелище бывши, в Сыновне руце днесь всесвятую предает душу, и с Нею исполняются всяческая радости, и нам дарует велию милость.

Небес высшая, и Херувимов славнейшая, / и честью все творение превосходящая, / Ставшая за величайшую чистоту / вечного Существа обителью, / в сей день в руки Сына предает всесвятую душу, / и с Нею все исполняется радости, / и нам даруется великая милость.

Глас тойже. Иоанново:

Всенепорочная Невеста, и Мати благоволения Отча, яже Богу пронареченная во Свое Ему жилище неслитнаго соединения, днесь пречистую душу Творцу и Богу предает: Юже безплотных силы Боголепно подъемлют, и к животу преставляется сущая Мати Живота, свеща неприступнаго Света, Спасение верных, и упование душ наших.

Всенепорочная Невеста / и Матерь Благоволения Отца, / предназначенная стать собственным жилищем Богу / при Его неслиянном с природой человеческой соединении, / в сей день пречистую душу Творцу и Богу предает, / которую с достойной Бога честью принимают Безплотных Силы, / и к жизни переселяется истинная Матерь Жизни, / светильник неприступного Света, / спасение верных и надежда душ наших.

Глас 3. Германово:

Приидите, вси концы земнии, честное преставление Богоматере восхвалим, в руце бо Сына душу непорочную положи. Темже святым Успением ея мир оживотворися: во псалмех и пениих и песнех духовных, со безплотными и апостолы празднует светло.

Придите, все пределы земли, / священное преставление Богоматери восхвалим, / ибо в руки Сына Она непорочную душу отдала; / потому святым успением Её мир оживотворился, / псалмами, и гимнами, и песнями духовными / с безплотными и Апостолами празднуя светло!

Слава, глас 5. Феофаново:

Приидите празднолюбных собор, приидите и лик составим, приидите, венчаим песньми Церковь, упокоением Ковчега Божия, днесь бо небо простирает недра, приемля Рождшую всеми Невместимаго: и земля источник жизни, отдающи благословение, украшается благолепием. Ангели лик составляют со апостолы, ужасно взирающе, от живота в живот преставляему, Рождшую Начальника жизни. Вси поклонимся Ей молящеся: сродна присвоения не забуди Владычице, верно празднующих всесвятое Твое Успение.

Придите, собрание любителей праздников, / придите, и составим хор, / придите увенчаем песнопениями Церковь / при упокоении Ковчега Божия; / ибо в сей день небо объятия простирает, / принимая Родившую всем миром Невместимого, / и земля, отдавая Источник Жизни, / украшается благословением и благолепием. / Ангелы составляют хор с Апостолами, / с трепетом взирая на Переселяемую из жизни в жизнь, / Начальника жизни Родившую. / Все поклонимся Ей, молясь: / "Не забудь, Владычица, ближайшего родства / с нами, празднующими с верою / всесвятое Твое успение!"

И ныне, глас тойже:

Воспойте людие Матери Бога нашего, воспойте: днесь бо всесветлую душу Свою в пречистыя длани, иже из Нея воплощшагося без семене предает: егоже и молит непрестанно, даровати вселенней мир, и велию милость.

Воспойте, люди, Матери Бога нашего, воспойте, / ибо Она в сей день предает всесветлую душу Свою / в пречистые руки от Нее без семени Воплотившегося, / Которого и молит непрестанно / даровать вселенной мир / и великую милость.

На стиховне стихиры самогласны, глас 4:

Приидите, воспоим, людие, Пресвятую Деву Чистую, из Неяже неизреченно пройде, воплощшееся Слово Отчее, зовуще и глаголюще: благословена Ты в женах: блаженно чрево, вместившее Христа: Того святым рукам душу предавши, молися, Пречистая, спастися душам нашым

Придите, воспоем, люди, / всесвятую Деву чистую, / из Которой неизреченно прошло / воплотившееся Слово Отчее, / воспоем, восклицая и возглашая: / "Благословенна Ты между женами; / блаженно чрево, вместившее Христа!" / В Его святые руки душу предав, / ходатайствуй, Пречистая, / о спасении душ наших.

Стих: Воскресни, Господи, в покой Твой, / Ты и Кивот святыни Твоея.

Давидскую песнь, днесь, людие, воспоим Христу Богу: приведутся, рече, девы в след Ея, и искренния Ея приведутся в веселии и радовании: ибо от семени Давидова, Еяже ради мы обожихомся, в руце Своего Сына и Владыки, славно и паче слова прелагается. Юже яко Матерь Божию воспевающе, вопием и глаголем: спаси нас, исповедающих Тя Богородицу, от всякаго обстояния, и избави от бед души наша.

В сей день Давидову песнь / воспоем, люди, Христу Богу: / "Приведутся, сказал он, Царю девы вслед за Ней, / приведутся в веселии и радости". / Ибо Та, Которая от семени Давидова, / благодаря Которой мы обожены, / руками Своего Сына и Владыки / славно и выше слова переселяется. / Воспевая Её, как Матерь Божию, / мы восклицаем и возглашаем: / "Спаси нас, исповедующих Тебя Богородицею, от всякой превратности / и избавь от бед души наши!"

Стих: Клятся Господь Давиду истиною, / и не отвержется eя.

Всечестное Твое Успение, Пресвятая Дево Чистая, ангел множество на Небеси, и человеческий род на земли ублажаем, яко Мати была еси Творца всех Бога: Того молящи не престай о нас, молимся, иже на Тя по Бозе упование положших, Богородице Всепетая и Неискусобрачная.

Всесвященное Твое успение, / всесвятая Дева чистая, / множества Ангелов на небесах / и мы, род человеческий, на земле прославляем, / ибо Ты стала Матерью Творца всего, Христа Бога. / Не прекращай, просим, молить Его за нас, / на Тебя после Бога надежды возложивших, / Богородица всехвальная и брака не познавшая!

Слава, и ныне, глас тойже:

Егда изшла еси, Богородице Дево, / ко из Тебе Рождшемуся неизреченно, / бяше Иаков, брат Божий и первый священноначальник, / Петр же, честнейший верховник, / Богословов начальник, / и весь Божественный апостольский лик, / явленным Богословием песнословяще / Божественное и страшное Христа Бога смотрения таинство / и живоначальное и Богоприятное Твое тело погребше, / радовахуся, Всепетая. / Превыше же пресвятыя и старейшия ангельския силы, / чудеси дивящеся, / приникше друг ко другу, глаголаху: / возмите ваша врата / и восприимите Рождшую небесе и земли Творца, / славословленьми же воспоем честное и святое тело, / вместившее нами Невидимаго и Господа. / Темже и мы, память Твою празднующе, / вопием Ти, Препетая: / христианский рог вознеси и спаси души наша.

Когда отошла Ты, Богородица Дева, / к Родившемуся от Тебя неизреченно / присутствовал там Иаков, брат Божий и первый иерарх, / а также Петр, почетнейший глава, вершина Богословов; / и весь Божественный Апостолов сонм, / яснейшим образом Богословствовал, / воспевая Божественное и страшное таинство / домостроительства Христа Бога. / И, предав погребению Твое живоначальное и Бога принявшее тело, / они радовались, Всехвальная; / а свыше всесвятые и главнейшие Ангельские Силы, поражаясь чуду, / склонясь, друг другу возглашали: / "Поднимите врата ваши и примите / Родившую неба и земли Творца; / воспоем же славословиями священное и святое тело, / вместившее для нас Невидимого и Господа нашего!" / Потому и мы, память Твою празднуя, / взываем Тебе, всехвальная: / "Возвысь рог христиан / и спаси души наши!"

На благословении хлебов тропарь, глас 1:

В рождестве девство сохранила eси, / во успении мира не оставила eси, Богородице, / преставилася eси к животу, Мати сущи Живота, / и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша. (3)

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика