( https:// )
Поделиться:

Песнь 8

Ирмос: Пламень орошающь преподобныя, злочестивыя же попаляющ, ангел Божий всемощный, показа отроком, Живоначальный же источник содела Богородицу, тлю смерти, и живот точащу поющым: Содетеля Единаго поим избавлении, и превозносим во вся веки.

Ирмос: Ангел Божий всемощный / показал для отроков пламя / орошающим праведных, а нечестивых опаляющим; / Богородицу же Бог соделал живоначальным источником, / изливающим смерти разрушение и жизнь поющим: / "Единого Создателя будем петь, избавленные, / и превозносить во все века!"

Глаголы последоваху Божественному Ковчегу священному, все множество Богословов в Сионе: камо идеши ныне, Скиние, зовуще, Бога Живаго: не престай призирающи верою поющия: Содетеля Единаго поим избавлении, и превозносим во вся веки.

Все множество Богословов / на Сионе провожало ковчег святыни, / такими словами восклицая: / "Куда идешь Ты ныне, Скиния живого Бога? / Не перестань взирать на воспевающих с верою: / Единого Создателя будем петь, избавленные, / и превозносить во все века!"

Якоже воздевши руце, исходиши, Всенепорочная, руце, имиже Бога носила еси плотию, со дерзновением, яко Мати, рекла еси к Рожденному: яже Ми дал еси, во веки сохрани, вопиющия Тебе: Содетеля единаго поим избавлении, и превозносим во вся веки.

Отходя и как бы руки воздев, Всенепорочная, / руки, Бога обнимавшие телесно, / Ты, как Матерь, с дерзновением сказала Рожденному: / "Тех, кого Ты вверил Мне, вовеки сохраняй, Тебе взывающих: / "Единого Создателя будем петь, избавленные, / и превозносить во все века!"

Ин

Ирмос: Отроки благочестивыя:

Память Твою, Чистая Дево, Начала же, и Власти, и Силы, Ангели, Архангели, Престоли, Господьства, Херувими славят и страшнии Серафими; человеческий же род, поем и превозносим во вся веки.

Память Твою, Дева чистая, / славят Начальства, как и Власти с Силами, / Ангелы, Архангелы, Престолы, Господства, / Херувимы и страшные Серафимы, / и мы, род человеческий, поем / и превозносим во все века!

Иже странно вселивыйся, Богородице, в чистое чрево Твое, воплощаемь, Сей, всесвященый дух Твой прием, у Себе упокои, яко должник Сын. Темже Тя поем, Дево, и превозносим во вся веки.

Необычайно Вселившийся, Богородица, / в чистое чрево Твое при воплощении, / Сам всесвященный дух Твой приняв, / упокоил у Себя его, как Сын, воздающий долг; / потому мы воспеваем Тебя, Деву, / и превозносим во все века.

О, выше ума чудес Приснодевы же и Богоматере! / Во гроб бо всельшися, показа рай. / Емуже предстояще днесь, радующеся, поем: / Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

О, превосходящие понимание чудеса / Приснодевы и Богоматери! / Ибо Она, во гроб вселившись, / раем явила его! / Стоя пред ним сегодня, мы радостно поем: / "Воспевайте Господа, творения, / и превозносите во все века!"

На 9 песни Честнейшую: не поем, но поем припевы праздника: Роди вси, блажим Тя, Едину Богородицу. Или: Ангели, Успение Пречистыя видевше, удивишася, како Девая восходит от земли на Небо. Таже ирмос: Побеждаются естества уставы: И второй лик тойже припев и ирмос. И на каждый тропарь поют тойже припев по единожды.

Песнь 9

Ирмос: Побеждаются естества уставы, в Тебе, Дево Чистая: девствует бо Рождество, и живот предобручает смерть: по Рождестве Дева, и по смерти жива, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Ирмос: Побеждены законы естества / на Тебе, Дева чистая: / при родах девство сохраняется / и с жизнью обручается смерть; / после родов – Дева и по смерти – живая, / всегда спасай, / Богородица, наследие Свое!

Дивляхуся, Ангельския силы, в Сионе сматряюще своего Владыку, Девичу душу руками носящаго: пречисто бо Рождшей, сынолепно провозглашаше: гряди, Чистая, с Сыном и Богом прославлена буди.

Изумлялись Ангельские силы, / созерцая на Сионе своего Владыку / принимающим на руки Девичью душу; / ибо Он пречисто Родившую, / как подобало Сыну, призывал: / "Приди, Священная, / будь прославлена с Сыном и Богом!"

Опрята лик апостольский Богоприятное тело Твое, со страхом зряще, и гласом велиим вещающе: в Небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Приготовил к погребению сонм Апостолов / Бога принявшее тело Твое, / со страхом на него взирая / и громким голосом взывая: / "Отходя в небесные чертоги к Сыну, / всегда спасай, Богородица, наследие Свое!"

Посем первый лик поет втораго канона припев: Величай, душе моя, от земли на Небо честное преставление Божия Матере. И ирмос: Всяк земнородный: и вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды.

Ин

Ирмос: Всяк земнородный:

Приидите в Сион, на Божественную и тучную гору Живаго Бога, возрадуемся, Богородицу зряще: к зело бо лучшей и Божественней сени, яко Матерь, Сию во Святая Святых Христос престави.

Придите возрадуемся на Сионе, / Божественной и тучной горе живого Бога, / взирая на Богородицу; / ибо Христос переселяет Её, как Матерь, / в гораздо лучшую и Божественнейшую скинию, / во Святое Святых.

Приидите, вернии, ко гробу приступим Божия Матере, и обымем, сердцы и устнами, очесы и лицем чисто прикасающеся и почерпающе исцелений независтныя дары от Источника приснотекущаго.

Придите, верные, / подойдем ко гробу Богоматери / и обнимем его, прикасаясь искренне сердцами, / устами, очами, челом, / и почерпнем исцелений обильные дары / из источника неиссякаемого изливающиеся.

Приими от нас песнь исходную, Мати Живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, императору - победительная, христолюбивым людем - мир, оставление - поющим и душам спасение подающе.

Прими от нас песнь надгробную, / Матерь живого Бога, / и осени светоносною и Божественною Твоею благодатию, / подавая царю победы, Христолюбивому народу мир, / поющим прощение грехов / и душевное спасение.

Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют перваго канона припев и ирмос: Побеждаются естества уставы: И втораго канона припев и ирмос Всяк земнородный: и поклон.

Светилен, трижды:

Подобен: Небо звездами:

Апостоли от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой.

На хвалитех, стихиры на 4, глас 1:
Подобен: Яко добля:

В славном Успении Твоем небеса радуются, и ангельская возрадовашася воинства, вся же земля веселится, песнь Тебе исходную провозглашающи, Матери всем Владычествующаго, Неискусобрачная Пресвятая Дево, Яже род человеческий избавльшая прародительнаго осуждения. Дважды.

Славному успению Твоему / небеса радуются, / радостны и Ангельские воинства, / а вся земля веселится, / песнь надгробную возглашая Тебе, / Матери над всем Владычествующего, / брака не познавшая Всесвятая Дева, / род человеческий избавившая / от прародительского осуждения! (2)

От конец стекошася, апостолов лучшии, Богоначальным мановением, погребсти Тя: и от земли вземлему Тя к высоте зряще, глас Гавриилов радостию вопияху Тебе: радуйся, носило Божества всего. Радуйся, едина земная с вышними Рождеством Твоим совокупльшая.

От пределов земли собрались / избранные из Апостолов, / по мановению власти Божественной / на погребение Твое, / и Тебя, от земли к высоте поднимающуюся созерцая, / гласом Гавриила в радости взывали Тебе: / "Радуйся, Носительница всего Божества! / Радуйся, Одна, рождением от Тебя Христа / земное с вышним соединившая!

Яже Живот рождшая, к жизни преминула еси честным Успением Твоим безсмертней, дориносящым Тя ангелом, началом и силам, апостолом, пророком и всей твари, приемшу же нетленными дланьми Сыну Твоему непорочную душу Твою, Дево Мати Богоневесто.

Жизнь носившая во чреве, / Ты к жизни перешла бессмертной / в священном успении Твоем, / когда Тебя сопровождали копьеносцы-Ангелы, / Начальства и Силы, / Апостолы, пророки и все творение, / а Сын Твой нетленными руками / принимал непорочную душу Твою, / Дева-Матерь, Божия Невеста.

Слава, и ныне, глас 6:

На безсмертное Твое Успение, Богородице Мати Живота, облацы апостолы по воздуху восхищаху, и по миру разсеянныя, во единем лице предсташа пречистому Твоему телу, еже и погребсти честно, глас Тебе Гавриилов поюще вопияху: радуйся, Благодатная, Дево Мати Безневестная. Господь с Тобою. С нимиже яко Сына Твоего и Бога нашего моли, спастися душам нашым.

При бессмертном Твоем успении, / Богородица Матерь Жизни, / облака Апостолов на воздух поднимали / и рассеянных по миру в одном месте поставили / перед пречистым Твоим телом; / и они, погребению предав его благоговейно, / возглас Гавриила воспевая, взывали: / "Радуйся, Благодатная Дева, / Матерь брака не познавшая, Господь с Тобою!" / С ними моли Его, как Сына Твоего и Бога нашего, / о спасении душ наших.

Славословие великое. И отпуст. И дается елей от кандила Пресвятыя Богородицы. И час первый. И конечный отпуст.

Источник: праздничная Минея издания Донского монастыря 1993 года (репринт 1914 г.).

Добавить в блог

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Вопросы священнику | Обычаи | Богословие | Богослужение | Что подарить на Пасху? | Историческая страница | Литературная страница | Поздравительные открытки | Детская страничка | Фотоконкурс | Фотогалереи | Медиа | Глобус праздника | Источники | Викторина | Наши он-лайн проекты

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика